.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آنچه که در دیدار نمايندگان استان های شمالي در مجلس با دکتر روحانی گذشت
شمال نیوز: در این گزارش به صورت اجمالی به بازخوانی دیدار مجمع نمايندگان استان های مازندران،گلستان و گيلان در مجلس شورای اسلامی با دکتر روحانی پرداخته شود.
 شمال نیوز: پس از گذشت 4، 5 ماه از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، دولتی که بنای فعالیت خود را در تعامل با مجلس شورای اسلامی قرار داده و دکتر روحانی نیز بارها بر این نکته تاکید داشته که حل مشکلات کشور تنها با همکاری و  تعامل مجلس شورای اسلامی و دولت امکان پذیر است، رئیس جمهور کشورمان روزهای دوشنبه هر هفته را به دیدار با مجامع استانی مجلس شورای اسلامی اختصاص داد تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وکلای ملت بتوانند از این رهگذر دستگاه اجرایی را بیشتر از بیش در جریان مشکلات و دغدغه‌های مردم قرار دهند.   به گزارش شمال نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ،در این گزارش به صورت اجمالی  به بازخوانی دیدار مجمع نمايندگان استان های  مازندران،گلستان و گيلان در مجلس شورای اسلامی با دکتر روحانی پرداخته شود.

مجمع نمایندگان استان  مازندران

مجمع نمایندگان مازندران هشتمین مجمع استانی مجلس شورای اسلامی بودند که در تاریخ 11 آذرماه سال 91 با دکتر روحانی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار نمایندگان شهرهای نوشهر و چالوس؛ قائم شهر و سوادکوه و جویبار؛ ساری و میان‌دورود؛ تنکابن و رامسر و عباس‌آباد؛ نور و محمودآباد؛ بهشهر و نکا و گلوگاه؛ بابل؛ بابلسر و فریدون کنار و آمل هر یک مسایل حوزه‌های انتخابیه خود نظیر: اشتغالزایی، راه‌اندازی مجدد کارخانه‌ها از جمله نساجی، معادن ذغال سنگ، کارخانه ذغال‌شویی، کمک به کشاورزان، ایجاد صنایع تبدیلی، احداث سد، تجهیز مراکز درمانی، توسعه بنادر و تجارت خارجی، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت راه‌های کمربندی برای حل معضل ترافیک بویژه در روزهای تعطیلات را بیان کردند.
نمایندگان مجمع استان مازندران همچنین لزوم اهتمام ویژه دولت به جاذبه‌های طبیعی دریا و جنگل را خاطر نشان ساخته و از شعارهای بدون عمل دولت پیشین در آزادسازی حریم دریا انتقاد کردند.

دکتر روحانی، رویکرد تعاملی همه ارکان کشور در شرایط کنونی را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: دولت تدبیر و امید تلاش دارد با مرتفع کردن موانع موجود پیش رو، چرخ‌های توسعه کشور را به گردش بیندازد.
رئیس جمهور با تأكید بر اینكه دولت رابطه خوبی با مجلس دارد و باید این رابطه به همین شكل ادامه یابد، گفت: از مشکلات كشور تنها با همكاری و تفاهم دولت و مجلس می‌توان عبور کرد؛ در گذشته دیدیم که از اختلاف جز تشدید معضلات چیزی بدست نیامد.
روی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های استان مازندران، در حوزه‌های گردشگری، تجارت خارجی و کشاورزی ابراز امیدواری کرد: در سایه تعامل مثبت میان نمایندگان استان و سایر مسوولان، از همه بسترهای لازم برای رشد و اعتلای استان مازندران استفاده شود.

دکتر روحانی همچنین از تلاش دولت برای حل معضلات استان مازندران در عرصه‌های کشاورزی، راه‌سازی و تجارت با کشورهای همجوار استان خبر داد و گفت: دولت تلاش دارد با ملاحظه اولویت‌ها و امکانات خود به مشکلات استان مازندران رسیدگی کرده و عمده همت خود را در فعال‌سازی بخش خصوصی با فراهم کردن تسهیلات برای آنها به کار گیرد.



مجمع نمايندگان استان گلستان
مجمع نمایندگان استان گلستان چهاردهمین مجمع استانی مجلس شورای اسلامی بودند که در تاریخ 21 بهمن سال 92 با دکتر روحانی دیدار و گفتگو داشتند.
نمایندگان استان گلستان در این نشست  به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات شهرهای این استان پرداختند که بیکاری، پایین‌تر بودن شاخص پیشرفت و درآمد استان از میانگین کشوری،‌ نیازهای استان به ارتقا سطح آموزش عالی و امکانات بهداشتی و درمانی، لزوم اتصال استان به شبکه سراسری راه آهن، مهار آب‌های سطحی و سیلاب‌ها، استفاده مناسبتر از ظرفیت‌های کشاورزی استان، توجه بیشتر به توسعه صنعتی در گلستان،‌ رسیدگی به مسائل زیست محیطی، رفع مشکلات آب آشامیدنی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قابل توجه گردشگری گلستان از جمله مسائلی بود که نمایندگان این استان در سخنان خود مطرح کردند.
دکتر روحانی نیز پس از استماع دغدغه‌های نمایندگان این استان با اشاره به اینکه استان گلستان ظرفیت‌های بسیار بالا و مناسبی در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی دارد، گفت: دولت تلاش می‌کند با جذب منابع، مشکلات استان‌ها را رفع کند. رئیس‌جمهور  در ادامه با بیان برخی مشکلات زیست محیطی کشور در مناطق مختلف، گفت: متأسفانه عدم توجه کافی به مسائل زیست محیطی در مرحله کارشناسی و آغاز اجرای پروژه‌ها در گذشته باعث بروز برخی مشکلات در اجرای پروژه‌ها شده است اما در عین حال دغدغه حفظ محیط زیست نباید منجر به تعطیلی پروژه‌ها شود بلکه باید سیاست‌های توسعه کشور همراه با سیاست‌های حفظ محیط زیست باشد.
ردکتر روحانی اتصال خط آهن گرگان به مشهد را که از خواسته‌های نمایندگان استان است به عنوان هدف مشترک دولت و نمایندگان توصیف کرد و ادامه داد: دولت تدبیر و امید توجه خاصی به موضوع گسترش راه آهن دارد و معتقد است باید اتکا حمل و نقل به ویژه انتقال کالا و بار عمدتاً، به خطوط ریلی منتقل شود.
وی خاطر نشان کرد: باید به سرمایه‌های ملی و داخلی اتکا کنیم و ضمن توجه به فعال کردن و به میدان آوردن سرمایه‌های مردم و ایرانیان خارج از کشور، سرمایه‌های خارجی را نیز ترغیب کنیم تا به داخل کشور جذب شود، چرا که به عنوان مثال کشور در عرصه‌ای مثل صنایع نفت و گاز نیاز به سرمایه‌گذاری‌های کلان دارد که باید از مسیرهای مختلف تأمین شود.


مجمع نمايندگان استان گيلان

مجمع نمایندگان استان گیلان یازدهمین مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودند که در تاریخ 9 دی‌ماه سال گذشته با دکتر روحانی دیدار داشتند.
پیش از سخنان رییس‌جمهور؛ نمایندگان استان در سخنانی توجه به کشاورزی گیلان، بویژه تولید برخی محصولات مثل برنج و چای و لزوم نگاه استراتژیک دولت به این محصولات، توجه بیشتر به ظرفیت‌های گردشگری، لزوم توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در استان، توسعه شبکه فاضلاب، صرف توجه کافی به جمع‌آوری پسماندها، توجه به حل مشکلات صیادان، اتمام ساخت بنادر نیمه تمام گیلان، تسریع در بهره‌برداری از منابع نفت و گاز کشف شده در خزر و اصلاح تقسیمات کشوری در استان را خواستار شدند. دکتر روحانی گیلان را استانی سرشار از استعدادهای شگرف توصیف کرد و اظهار داشت: گیلان از جمله استان‌هایی است که سالانه میزبان میلیون‌ها مسافر و گردشگر از ایران و دیگر کشورهای دنیاست و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در این منطقه بسیار اهمیت دارد. رییس‌جمهور تصریح کرد: البته حمل و نقل و بویژه توسعه شبکه ریلی که جزو درخواست‌های بحق نمایندگان استان نیز هست، از نگاه دولت نیز نه تنها در عرصه استان‌های شمالی بلکه در سطح ملی و منطقه‌ای، جایگاه مهم و استراتژیکی دارد.

دکتر روحانی ادامه داد: راه‌آهن نقش مؤثری در پیوند دادن منافع اقتصادی و به تبع آن امنیت ملی ایران با کشورهای منطقه دارد و باید با توسعه خطوط ریلی در داخل و بین کشورهای همسایه منافع اقتصادی منطقه‌ای ایران و کشورهای همسایه به یکدیگر گره بخورد.
رییس‌جمهور با اشاره به تدوین و ارائه لایحه بودجه در موعد قانونی گفت: دولت در زمانی که حتی اصلاحیه بودجه سال جاری از مجلس بازنگشته بود، لایحه بودجه سال ۹۳ را در زمان قانونی تهیه و تسلیم مجلس کرد تا تعهد خود را بر حرکت در مرز قانون اثبات نماید.
دکتر روحانی در تشریح آثار و تبعات انتخابات ۲۴ خرداد در عرصه داخلی و بین‌المللی تصریح کرد: در عرصه داخلی این انتخابات باعث ایجاد نشاط و امید شد و در عرصه بین‌المللی نیز شاهد بودیم زمانی که بنده به نیویورک سفر کردم، همه مقامات کشورها و از جمله اروپایی‌ها، درخواست ملاقات داشتند؛ این نشان عظمت اراده و همبستگی ملت ایران است که در انتخابات ۲۴ خرداد متجلی شد.
رییس‌جمهور ادامه داد: وقتی پیشنهاد جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری را در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کردم، اگر چه خواهان قرار گرفتن آن در دستور کار مجمع عمومی بودم، اما همه ما فکر نمی‌کردیم به این سرعت بانیان آن از یک کشور به ۴۳ کشور افزایش یافته و پس از طرح در مجمع عمومی علی‌رغم برخی مخالفت‌ها از جمله رژیم صهیونیستی، حتی این رژیم نیز جرأت طرح درخواست رأی‌گیری برای آن را نداشت و قطعنامه با اجماع، به تصویب برسد؛ این افتخاری بزرگ و متعلق به ملت ایران و یکی دیگر از آثار انتخابات ۲۴ خرداد است.
رییس‌جمهور با اشاره به طرح دهها سوال از وزرا در مدت سه ماه از سوی نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: سوال حق نمایندگان است، اما چنین حجمی از سوال از وزرا با حجم کاری بالای آنها تناسب ندارد و بعضاً برخی از تقاضاها و درخواست‌ها نیز منطبق با قانون نیست و وزیر در قبال عدم برآورده کردن آن، نباید تهدید شود. باید نمایندگان محترم وزرا را برای انجام کار بهتر دلگرم کنند.
دکتر روحانی گفت: اما بنده از وزرا خواسته‌ام ضمن احترام کامل به نمایندگان و مجلس بر اجرای دقیق قانون ایستادگی کنند. تردیدی ندارم که نمایندگان مجلس هم دلسوز و خواهان شرایط بهتر برای کشورند.

ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 5 فروردين 1393
انتظار میرفت تا نمایندگان محترم در خصوص وضعیت پذیرفته شدگان آزمون استخدامی استانداری مازندران که نزدیک به 13 ماهه بلاتکلیفند با آقای رئیس جمهور صحبت می کردند. 1400 جوان تحصیلکرده و پذیرفته شده در استان آمار کوچکی نیست که از بشود از آن براحتی گذشت!
نا شناس 5 فروردين 1393
يعني نماينگان محترم مجلس شوراي اسلامي چيزي از دغدغه هاي مردم مازندران در خصوص الحاق ميانكاله به استان گلستان را خدمت رياست دولت مستطاب تدبير و اميد مطرح نكردند؟
علیرضا 5 فروردين 1393
دیدار مال چهار ماه پیش بود
نا شناس 6 فروردين 1393
راه را گم کرده ایم بسیاری از نمایندگان شده اند دولت سیار وقتی برای تفکر و تدبر در مجلس ندارند فکر و اندیشه ای نو که چاره ساز گره های کور اقتصاد و سیاست باشد ندارند فقط هنگام انتخابات بازار گرمی می کنند وقتی به مجلس راه پیدا کردند وقتشان صرف وعده های غیرممکن سرخرمنی می شود که به مردم بیچاره داده اند. خبری از علم و دانش روز دنیا جهت رفع معضلات نیست برخی نمایندگان به فرموده امام عصاره فضائل ملت نبوده و صرفا منتخب عوام جامعه اند باید طرحی نو در سایز و اندازه کاندیداها درانداخت با این شیوه ها بزرگان علم و ادب و نخبگان جامعه همیشه بازنده سیاه بازی کوتوله های سیاسی خواهند بود و جامعه روز به روز به قهقهرا.....
حسین 5 فروردين 1393
ممنونم از نمایندگان که راجب امتحان سوری و فرمایشی استخدامی صحبتی بعمل نیاوردند!!!!!!
هرکی پارتی داشت قبول شد سوادرو نیگا نکردن من کسانی رو میشناسم که سواد نداشتن ولی چون آقا زاده بودن از سوال ها مطلع شده بودند یا بعد امتحان نمرشونو کشیدن بالا ! امور اداری رو میگم همون برگههای منگنه شده ،خواستید اسم میبرم
نا شناس 6 فروردين 1393
زحمت نکشین کل موضوع رو نخونین !!!!! خلاصش این بود سوس کشک وهیچ
شمال نیوز لطفا تیترو عوض کن
بی عرضه ترین نمایندگان با رئیس جمهور دیدار کرن وعکس یادگاری گرفتن!!!!!
اگه عرضه داشتن که وضع مازندران این نبود بیکاری فقر کستاخی به فرهنگ وآشغال و ترافیک
خوب بد زشت..................
مازني 9 فروردين 1393
نماينده اي كه فيلم پايتخت 3درشهراين آقاساخته شد.ازكارگردان.عوامل اجرائي و نقي تشكرنكرد؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.